SGV knokt zicht naar winst

SGV ontving afgelopen zaterdag het Westerhaarse SDO. Ondanks de verre reis van de gasten, begonnen zij voortvarend met een snelle 0-5 voorsprong. SGV kon dit met veel vechtlust goedmaken en pakte in de slotfase zelfs de volle overwinning. Op eigen veld werd de eindstand 12-11.

Na vorige week verloren te hebben, was het aan SGV zaak om de eerste thuisoverwinning op papier te zetten. Met het bezoek van SDO kwam een relatief onbekende tegenstander op bezoek. Na een krap kwartier zocht het Culemborgse vlaggenschip nog steeds naar haar eerste doelpunt. SDO wist door dynamische aanvallen wel al vijfmaal te scoren. Een door Erik benutte strafworp brak de ban. Coach Wilbert van Haut zag dat zijn team zich daarna herpakte. Het waren weliswaar vooral vrije ballen en strafworpen dat SGV langszij bracht, maar deze kansen werden knap afgedwongen. Op slag van rust wisten de gasten nog een nipte voorsprong van 6-7 te behouden.

Na de thee werd het snel 6-8 op Sportpark Terweijde. Maar het waren Timon en Leon die opnieuw zorgden voor twee treffers en de gelijke stand. De tweede helft had SGV de verdediging beter op orde met de jonge Esther als uitstekend voorbeeld hiervan. Zij gaf haar tegenstander nauwelijks nog ruimte. Hierdoor kon SDO niet dezelfde kansen creëren als voor rust. Na 10-10 was het de thuisploeg die voor het eerst deze middag brutaal op voorsprong kwam. Met nog enkele minuten op de klok scoorde SDO van afstand en kwam op gelijke hoogte. Daphne beloonde haar goede aanvalsspel met een raak afstandsschot. Hierna hield SGV de verdediging dicht en werd thuis de volle buit gepakt. Twee knap verdiende punten door een krappe zege. Naast twee punten hield Manon er ook een gebroken pink aan over. Ondanks dat ze de gehele wedstrijd gewoon doorspeelde, zal zij de komende weken niet op het veld te zien zijn.

SGV staat na drie wedstrijden derde met twee gewonnen wedstrijden. Komende zaterdag staat één van de verre uitwedstrijden op het programma. De ploeg reist dan af naar Borne om het op te nemen tegen Groen-Zwart die nog op haar eerste overwinning wacht.