SGV begint veel te laat aan wedstrijd

SGV is afgelopen zaterdag tegen een dure nederlaag aangelopen tegen SDO uit Westerhaar-Vriezenveensewijk, er werd uiteindelijk met 14-13 verloren. Na een rit van iets minder dan 2 uur was vooraf al gewaarschuwd om een goede warming-up te draaien en te zorgen dat er scherp zou worden begonnen. Verdedigend werd alles aan het begin van de wedstrijd nog goed dicht gehouden. Aanvallend bleek het alleen ook lastig om af te ronden. Toch kwam SGV na een aantal minuten op een 1-0 voorsprong, dit zou achteraf ook de enige voorsprong van de wedstrijd zijn geweest. Tot 2-2 bleef SGV bij, maar daarna ging het mis. Aanvallend werden er geen eens heel slechte kansen uitgekozen, maar de overtuiging in de afronding ontbrak, waardoor de Culemborgers de gehele eerste helft achter de feiten aanliepen. Aan het einde van de eerste helft stond er dan ook een 8-4 voorsprong voor de gastheren op het bord. Na een donderspeech in de rust van de coach waarin vooral het gebrek aan inzet naar voren kwam, startte SGV de tweede helft een stuk beter. Binnen een paar minuten was de aansluiting gevonden en was de stand 8-7. Gelijk zou het echter helaas nooit worden. De gehele tweede helft zorgde SDO iedere keer weer voor een voorsprong van 2 doelpunten, waarna SGV de aansluiting weer vond. Kansen op de gelijkmaker waren er genoeg, maar deze wilden helaas niet vallen. Zo verloor SGV met een doelpunt verschil, wat ze na de eerste helft volledig aan zichzelf te wijten hadden. Extra zuur was dat achteraf bleek dat zowel Hemur Enge als Hebbes verloren hadden. Waar de aansluiting met de top weer gevonden had kunnen worden, betekent het nu dat de ploegen onder ons ook weer gevaarlijk dicht bij komen. Aan ons de taak om volgende week in de thuiswedstrijd tegen Groen Zwart ons te herstellen en de 2 punten in Culemborg te houden. Om half 4 zal deze wedstrijd aanvangen, hopelijk kunnen we rekenen op uw steun!