SGV 1 – SIOS ’61 1

Afgelopen zaterdag was alweer de laatste thuiswedstrijd van de zaal voor het eerste. De tegenstander was SIOS ’61 uit Velp. De eindstand na de uitwedstrijd was 21-9 in het voordeel van SGV, maar ondanks deze uitslag was het belangrijk om geconcentreerd te spelen deze wedstrijd. Aan het begin lukte dit ook goed, met lange aanvallen wist SGV de druk op de tegenstanders te houden en de korf werd daardoor regelmatig gevonden. Dit resulteerde in een 8-2 voorsprong na 15 minuten spelen. Daarna verslapte SGV iets door deze voorsprong en nam het regelmatig te snel kansen, waardoor het tweede deel van de eerste helft gelijk opging en er werd gerust met een 12-6 ruststand. In de rust werd er op gehamerd om weer scherper te zijn en te spelen zoals we het eerste kwartier hebben gedaan. Helaas bleek SGV toch niet geconcentreerd genoeg. De gehele tweede helft bleef namelijk ook gelijk opgaan. Iedere keer bij een vakwissel stond het verschil van 6 nog op het scorebord. De scheidsrechter floot uiteindelijk af bij een 20-14 eindstand. Niet vaak heeft SGV 1 het aantal van 20 doelpunten gehaald, maar toch overheerste het gevoel dat er nog veel meer kansen afgerond hadden moeten worden. De doelpunten werden gemaakt door Timon Mertens (9), Leon van Elteren (6), Erik Versteeg (2), Manon Matena, Els Brochard en Christiaan de Sain. Over 3 weken staat in Amerongen de wedstrijd tegen Hemur Enge op het programma. Zij hopen die wedstrijd kampioen te worden en hebben aan een puntje genoeg. SGV zal ervoor proberen te zorgen dat ze dit niet cadeau gaan krijgen.