SGV 1 – OEC 1

Tegen OEC uit Helmond speelde SGV haar laatste wedstrijd voor de zaal. Waar de eerste drie thuiswedstrijden al evenveel overwinningen opleverden werd ook de vierde thuiswedstrijd winnend afgesloten: 14-11. SGV kwam nog wel 1-0 achter, maar stelde daarna orde op zaken. Er werd sterk verdedigd en aanvallend werden goede kansen uitgezocht waardoor er bij de rust een 8-4 voorsprong op het scorebord stond. De doelpunten kwamen van Leon van Elteren (5) en Timon Mertens (3). In de tweede helft was het zaak om niet te verslappen, maar de Helmonders kwamen toch gelijk na rust terug naar een verschil van 2 doelpunten. De fase daarna was een spannende, want OEC wist zelfs nog terug te komen naar 1 doelpunt verschil. Gelukkig voor SGV gingen net op tijd de doelpunten aan onze kant weer vallen, waardoor er in de slotfase weer een redelijk ruime marge was. De doelpunten in de tweede helft werden gemaakt door Leon van Elteren (3), Erik Versteeg (2) en Els Brochard. Door de winstpartij staat SGV aan het einde van de eerste helft van het veldseizoen op een gedeelde eerste plaats met maar liefst 3 andere ploegen. Op het vervolg van deze competitie moet nog even gewacht worden, eerst weer de zaal in waar we de goede lijn van afgelopen weken door gaan proberen te trekken.