KNKV past opzet veldcompetitie aan

Schrik niet, voor ons verandert er niets. Maar de topploegen spelen in het seizoen 2010-2011  in een vernieuwde competitie. Boven de huidige Hoofdklasse komt de Ereklasse. Deze klasse bestaat uit de twaalf beste teams van Nederland, onderverdeeld in twee poules van zes.

De KNKV probeert met deze verandering de wedstrijden spannender te maken, hetgeen bij de Korfbal League een succes is gebleken. Doordat de ploegen minder wedstrijden spelen is er ook meer ruimte voor de internationale toernooien en sluit de competitie beter aan op de Korfbal League.

Onder de Ereklasse komt de huidige Hoofdklasse, waarin zestien teams spelen in twee poules van acht. Daaronder – in de overgangsklasse –  spelen 32 teams in 4 poules.