25ste familiedag bij SGV

CULEMBORG – Vier velden, vijftien teams, tientallen vrijwilligers en zeker honderdvijftig deelnemers. Ingrediënten genoeg voor een succesvolle familiedag bij korfbalvereniging SGV. En succesvol was het. Want al was het wat fris en viel er af en toe een druppel regen, de inzet en lol van de aanwezigen was onbegrensd.

De finale

Ter ere van het 25ste jubileum van de jaarlijkse familiedag ophemelvaartsdag, had de organisatie leden van vroeger uitgenodigd om met hun oude team mee te doen. Het ene team bestond volledig uit oud-junioren, terwijl het andere was samengesteld uit niet-korfballers (o.a. rugby’ers, volleyballers en mensen die nooit aan sport doen), en SGV-leden of leden van andere verenigingen. Vanaf het eerste fluitsignaal werden fanatieke wedstrijden gespeeld. Ballen werden achterstevoren, van heel ver of vanaf de grond geschoten gescoord en prachtige acties werden afgewisseld met weggesmeten balletjes.

Toen er zo’n 32 wedstrijden waren gespeeld, was al een beetje op te maken tussen wie de titelstrijd ging. De teams Gewoon Geel, Passter, Vroeger Was Alles Beter en Team Zonder Naam leken te moeten gaan strijden om de felbegeerde wisselbeker. Na nog 24 wedstrijden was het beslist. Waar vorig jaar nog heel andere teams in de finale stonden, speelden nu Passter tegen Team Zonder Naam; beide teams met een groot aantal korfballers in de ploeg. Familiedag bij SGV

Nog voor het startsignaal werd gegeven, kreeg de familiedagcommissie een mobiel digitaal scorebord aangeboden dat SGV kan gebruiken voor buitenwedstrijden. Bijna alle teams hadden bijgedragen aan dit gebaar ter ere van het jubileum.

Na de finale, die gewonnen werd door het sterke Passter, hield de organisatie nog een loterij om geld op te halen voor het clubhuis dat bij de nieuwe kunstgrasvelden van SGV moet komen te staan. Om af te sluiten was er nog een Chinees buffet, waar gulzig van gegeten werd; na zo’n lange dag sporten had men toch wel honger gekregen.

Familiedag was ook dit jaar weer een groot succes. Op naar de volgende 25 jaar!

Meer foto’s vind je hier, met dank aan Patrick Reijnders.